NASZE USŁUGI

Administrowanie nieruchomością polega na przejęciu obowiązków i odpowiedzialności za jej sprawne funkcjonowanie i utrzymanie w stanie niepogorszonym. Działamy w czterech podstawowych obszarach:

| OBSŁUGA TECHNICZNA I BIEŻĄCA NIERUCHOMOŚCI WSPÓLNEJ 

Obejmuje między innymi:

  • koordynację prac związanych z eksploatacją i remontami budynków,
  • dbałość o sprawne funkcjonowanie urządzeń technicznych,
  • przechowywanie i aktualizacje dokumentacji technicznej nieruchomości,
  • prowadzenie książki obiektu budowlanego,
  • kontrole i przeglądy zgodnie z przepisami ustawy Prawo Budowlane (w tym przeglądy kominiarskie, gazowe, elektryczne, instalacji odgromowej),
  • bieżącą kontrolę realizacji zawartych umów,
  • poszukiwania i wybór wykonawców robót remontowych,
  • opracowanie rocznych i wieloletnich planów remontowych,

| OBSŁUGA ADMINISTRACYJNA   

Obejmuje między innymi:

  • prowadzenie i aktualizację spisu właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej,
  • reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej przed organami administracji państwowej i samorządowej,
  • reprezentowanie wspólnoty przed organami egzekucyjnymi i sądami,
  • reprezentowanie wspólnoty mieszkaniowej w stosunkach między właścicielami,
  • zawieranie umów ubezpieczenia nieruchomości wspólnej,
  • prowadzenie bieżącej korespondencji w imieniu zarządu wspólnoty mieszkaniowej,
  • potwierdzanie Właścicielom lokali wniosków o dodatki mieszkaniowe lub wydawanie innych zaświadczeń,
  • zapewnienie obsługi eksploatacyjnej nieruchomości poprzez zawieranie odpowiednich umów na rzecz wspólnoty w zakresie dostaw usług komunalnych (wody, gazu, energii elektrycznej, odprowadzania ścieków, i innych),
  • zapewnienie dostaw stałych usług (usługi kominiarskie, konserwacja wentylacji, konserwacja bram garażowych, utrzymania czystości itp.) poprzez zawieranie odpowiednich umów na rzecz wspólnoty,
  • zapewnienie i kontrolę realizacji usług utrzymania czystości, prac konserwacyjnych i usuwania awarii,
  • przygotowanie i zwoływanie zebrań Wspólnoty, prowadzenie księgi uchwał i protokołów,
  • przygotowywanie w porozumieniu z zarządem projektów uchwał, sprawozdania finansowego, planu gospodarczego,
  • powiadamianie właścicieli o podjętych uchwałach,

OBSŁUGA FINANSOWO – KSIĘGOWA  

Obejmuje między innymi:

  • prowadzenie ewidencji przychodów i kosztów nieruchomości zgodnie z obowiązującym prawem i uchwałami Wspólnoty,
  • obsługa rachunku bankowego – przygotowywanie i dostarczanie wyciągów, przelewów, informacji itp.,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań Wspólnoty do Urzędu Skarbowego,
  • przygotowywanie informacji dotyczących sald, stawek opłat oraz innej korespondencji dotyczącej należności właścicieli lokali,
  • windykacja należności od właścicieli,
  • pomoc w zarządzaniu finansami wspólnoty, w tym również doradztwo w zakresie zawierania umów z bankiem (bankami),
  • realizacja płatności Wspólnoty,
  • przygotowanie półrocznego rozliczenia kosztów dostawy wody i odprowadzania ścieków,

OBSŁUGA PRAWNA  

Obejmuje między innymi:

  • opiniowanie i redakcja umów z dostawcami usług,
  • opracowywanie na rzecz Wspolnoty koniecznych regulaminów,
  • zapewnienie pomocy kancelarii prawniczych w zakresie windykacji i innych spraw tego wymagających,